Google Consent Mode v2 to zaawansowana wersja technologii Google, dostosowana do spełnienia wymagań europejskich przepisów o ochronie danych, takich jak RODO i Digital Markets Act. Zaprojektowana, by wspomagać firmy korzystające z usług Google do śledzenia online w Unii Europejskiej i Europejskim Obszarze Gospodarczym, musi być wdrożona do marca 2024 roku. Ta technologia pozwala na dalsze wykorzystanie funkcji takich jak personalizacja reklam, remarketing i mierzenie konwersji, dostosowując się do zgód użytkowników.
Google Consent Mode v2 ułatwia stronom internetowym zarządzanie zgodami użytkowników na cookies, klasyfikując je na niezbędne oraz opcjonalne, związane z marketingiem, analizami czy wydajnością strony. Dzięki temu, już przy pierwszej wizycie, użytkownicy mogą decydować, które cookies akceptują, co pozwala na uruchamianie odpowiednich skryptów zgodnych z ich wyborem.
Nowe funkcje i ulepszenia w tej wersji poprawiają interakcję z narzędziami takimi jak Google Analytics, Google Ads, czy Google Tag Manager, umożliwiając bardziej szczegółową, a jednocześnie bezpieczną analizę danych. To nie tylko zwiększa transparentność i zaufanie użytkowników, ale również pozwala firmom na bardziej efektywne zarządzanie swoją obecnością online przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z obowiązującymi regulacjami dotyczącymi prywatności.