Data Layer w analityce internetowej. Poradnik
Data Layer w analityce internetowej. Poradnik Data Layer wykorzystujemy między innymi przy wdrożeniu Google Analytics 4. Jest jednym z fundamentów skutecznej oraz zaawansowanej implementacji narzędzi analitycznych na stronie internetowej. Data layer czyli warstwa danych umożliwia zbieranie i przekazywanie precyzyjnych informacji o działaniach użytkowników na stronie internetowej. W tym artykule omówimy, czym jest data layer, jak […]
Czytaj więcejKonwersje rozszerzone w Google Ads. Kompletny przewodnik dla marketerów
Konwersje rozszerzone w Google Ads: Kompletny przewodnik dla marketerów. Google Ads stale wprowadza nowe funkcje, które mają na celu poprawę śledzenia i raportowania wyników kampanii płatnych. Jedną z takich funkcjonalności są konwersje rozszerzone. Dokładność danych jest kluczowa dla optymalizacji kampanii reklamowych. Im więcej danych posiadamy na temat użytkowników realizujących konwersje na naszym serwisie tym lepiej […]
Czytaj więcejTCF 2.2: co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć.
TCF 2.2: co to jest? Wszystko, co musisz o tym wiedzieć! TCF 2.2 czyli Transparent & Consent Framework opracowany przez Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) to standard zaprojektowany do ułatwienia wydawcom, reklamodawcom i innym podmiotom branży technologii reklamowych zarządzaniem zgodami użytkowników w sposób zgodny RODO i innymi przepisami o ochronie prywatności danych. Jest bezpośrednio powiązany […]
Czytaj więcejDigital Markets Act (DMA) a analityka internetowa
Digital Markets Act (DMA). Co to jest? Digital Markets Act (DMA) stanowi przełomową inicjatywę Unii Europejskiej, mającą na celu regulację działań wielkich platform cyfrowych, określanych mianem „bramkarzy” (ang. gatekeepers). Celem DMA jest promowanie uczciwej konkurencji i innowacji na rynku cyfrowym, zapewniając jednocześnie większą ochronę konsumentów. Przepisy Digital Markets Act mają na celu zrównoważenie pola gry pomiędzy […]
Czytaj więcejCookiebot. Kompletne narzędzie do zarządzania plikami cookie.
Cookiebot. Narzędzie do zarządzania plikami cookie. W dobie cyfryzacji, gdzie prywatność danych jest kluczowym elementem dobrobytu cyfrowego, wdrożenie Cookie Banner jest niezbędne dla każdej strony internetowej. Jednym z takich narzędzi, które znacznie uprościło proces zarządzania plikami cookie, jest Cookiebot. Jako kompleksowe rozwiązanie, Cookiebot nie tylko pomaga witrynom internetowym w przestrzeganiu przepisów o ochronie prywatności, takich jak […]
Czytaj więcejWdrożenie Cookie Bannerów: Najczęstsze błędy i jak ich uniknąć
Wdrożenie Cookie Bannerów: Najczęstsze błędy i jak ich uniknąć Cookie Banner to rozwiązanie stosowane na stronach internetowych, które informuje użytkowników o wykorzystaniu plików cookie na stronie. Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Mogą one służyć do różnych celów, takich jak zapamiętywanie preferencji użytkownika, umożliwianie funkcji […]
Czytaj więcejCookies: czym są i jak kształtują internet. Zgodność z prawem.
Pliki cookies: czym są, jak kształtują internet oraz co to oznacza dla prywatności ? Pliki cookies, inaczej ciasteczka, to małe fragmenty informacji wysyłane przez strony internetowe i zapisywane na urządzeniu użytkownika, które następnie są odczytywane przez serwer podczas każdej kolejnej wizyty. Zostały one stworzone, aby umożliwić stronom internetowym zapamiętywanie pewnych informacji o użytkowniku, takich jak […]
Czytaj więcejGoogle Tag Manager. Kompleksowy poradnik.
Google Tag Manager. Kompleksowy poradnik. W świecie cyfrowego marketingu nieustannie poszukujemy narzędzi, które ułatwią nam pracę, poprawią efektywność i przyspieszą procesy. Jednym z takich narzędzi, które zrewolucjonizowało sposób, w jaki zarządzamy danymi na naszych stronach internetowych, jest Google Tag Manager. Google Tag Manager, znany również jako GTM, to narzędzie do zarządzania tagami na stronie internetowej. […]
Czytaj więcejŚledzenie danych e-commerce w GA4
Śledzenie Danych e-commerce w GA4 Dla sklepów internetowych ważne jest aby śledzić dane e-commerce w GA4. Mówimy tutaj o takich wskaźnikach jak liczba transakcji, przychody, średnia wartość koszyka, konwersje i wiele innych. Dzięki tym danym, firmy e-commerce mogą lepiej zrozumieć, jak ich klienci korzystają z ich sklepu internetowego i jakie elementy przyczyniają się do sukcesu […]
Czytaj więcej[GA4] Współczynnik zaangażowania w GA4. Jak go poprawić?
Współczynnik zaangażowania a współczynnik odrzuceń W przypadku Google Analytics Universal podstawowym wskaźnikiem pozwalającym ocenić dopasowanie strony internetowej do oczekiwań użytkowników był współczynnik odrzuceń. Nie był on idealnym wskaźnikiem, ponieważ nie był on zaliczany nawet gdy użytkownik odnalazł interesujące go informacje na stronie, ale po prostu z niej wyszedł. W Google Analytics 4 z pomocą przychodzi […]
Czytaj więcej